Strategia companiei Nokia bine aplicată de către Motorola

Dacă ne gândim un pic și ne uităm la mișcarea făcută de Motorola, adică introducerea unui smartphone impresionant cu specificații bine definite, la un preț rezonabil de 179$, ne dăm seama că este același pas, despre care Nokia tot vorbea că vrea să-l facă în ultimii ani.

Motorola Logo

Motorola Moto G are un display de 720p, procesor quad-core, cameră de 5 megapixeli, carcasă cu backplate-uri custom, și cel mai important, software-ul de Moto X, ce pare o afacere excepțională. Să vedem chiar cât de bună este afacerea asta : putem cumpăra 3 dispozitive Moto G la prețul unui iPhone 5S și tot ne rămân bani de buzunar!

Motorola Moto G

Să revenim acum la Nokia și la originea ideii cu smartphone-uri ieftine. Există o piață enormă, unde oamenii nu își permit smartphone-uri gen iPhone 5S, Galaxy S4, HTC One. Prin urmare Nokia a creat dispozitive precum Lumia 520 și se vind extrem de bine. De fapt este cel mai vândut dispozitiv Windows Phone 8. Problema cu ideea este, că nu va atinge cote astronomice la vânzări deoarece lumea încă nu a acceptat ideea alegerii sistemului Windows Phone în loc de Android sau iOS. Google se bazează pe prezumpția că 500 de milioane de oameni vor cheltui 200$, sau mai puțin în următorii 12 luni, la cumpărarea unui dispozitiv nou.

Da, Samsung sau HTC ar putea scoate un dispozitiv sub 200$, dar Motorola le-a numit dispozitive sub-normă și inferioare. Acum să ne gândim un pic la ce smartphone-uri promovează Google și Motorola sub 180$ și apoi să ne imaginăm dispozitivele ce vor apărea anul viitor la același preț…

Nu există dubiu că Nokia a fost “primul” care  a recunoscut piața pentru smartphone-uri ieftine, dar Google are banii necesari să ajungă acolo unde Nokia nu a reușit. Așadar Google nu a copiat ideea strategiei, deoarece Nokia a subliniat pur și simplu un fapt concret.

Sursa: 9TO5GOOGLE

About the author